Op een totaal van 180 klachten:
- waren er 16 bestemd voor een andere instelling;
- waren er 15 informatievragen;
- waren er 24 vragen over een lopend dossier;
- waren er 15 meldingen van sociale fraude;
- hadden er 58 betrekking op communicatieproblemen;
- hadden er 15 betrekking op organisatorische problemen;
- hadden er 5 betrekking op technische problemen;
- had er 1 betrekking op relationele problemen.
Belangrijke opmerking: in totaal waren er maar 79 klachten ontvankelijk (44 %) en 29 gegrond (37 %).
Onze dienst Pensioenen kreeg 38 consultatie- en informatievragen van de Ombudsman Pensioenen. De klachtendienst werd hiervan op de hoogte gebracht zoals bepaald in het samenwerkingsprotocol.
Het RSVZ ontving 12 klachten via de Federale Ombudsdienst. In 2020 sloot de Federale Ombudsdienst 10 nieuwe ontvankelijke klachten af ten aanzien van het RSVZ. De klachtendienst werd op de hoogte gebracht overeenkomstig het samenwerkingsprotocol.